Στο At Holidays ένας έμπειρος ταξιδιωτικός σύμβουλος είναι πάντα στη διάθεσή σας για να σας εξυπηρετήσει. Ταξίδια | Εκδρομές | Ξενοδοχεία | Κρουαζιέρες | Αεροπορικά Εισιτήρια | Σχολικές Εκδρομές
Τελευταία άρθρα από το Travel Blog
+30 210 3311900
info@atholidays.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
+30 210 3311900
Top
 

Συχνές Ερωτήσεις

Έχουμε συγκεντρώσει για εσάς χρήσιμες πληροφορίες και απαντήσεις σε απορίες που μπορεί να έχετε σχετικά με τα ταξίδια. Σε περίπτωση που χρειάζεστε περεταίρω διευκρινήσεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον ταξιδιωτικό σύμβουλο του At Holidays που σας εξυπηρετεί, ή συμπληρώστε την ειδική φόρμα.

Υποχρεώσεις και δικαιώματα συμμετέχοντα σε Οργανωμένη Εκδρομή

Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για τους όρους συμμετοχής σε Οργανωμένη Εκδρομή ανατρέχοντας στο κεντρικό μενού AT MENU / ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ. Πραγματοποιώντας κράτηση, αποδέχεστε τους αναγραφόμενους όρους.

Δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Σε περίπτωση overbooking, ήτοι ο αριθμός των επιβατών ξεπερνά αυτόν των θέσεων, αντιμετωπίζεται, κατ’ αρχάς, με την αναζήτηση, εκ μέρους της εταιρείας, εθελοντών που θα παραιτηθούν των θέσεών τους με αντάλλαγμα είτε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου είτε την εύρεση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης.

Εάν δεν παραιτηθείτε εθελοντικά της θέσης σας και δε βρεθεί θέση στο αεροπλάνο, η αποζημίωση που δικαιούστε είναι

  • 250 ευρώ, για πτήσεις κάτω από 1500 χλμ.
  • 400 ευρώ, για πτήσεις μεγαλύτερης απόστασης στο εσωτερικό της Ε.Ε.
  • 400 ευρώ, για πτήσεις μεταξύ 1500 χλμ. και 3000 χλμ. εκτός Ε.Ε.
  • 600 ευρώ, για πτήσεις πάνω από 3500 χλμ. εκτός Ε.Ε.

Εκτός από τη χρηματική αποζημίωση, έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, με δωρεάν πτήση προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, είτε να ταξιδέψετε στον τελικό σας προορισμό με διαφορετική πτήση. Η αεροπορική εταιρεία οφείλει, επίσης, να σας προσφέρει γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Ακύρωση

Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, μπορείτε και πάλι να επιλέξετε μεταξύ της επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου και της μεταφοράς στον τελικό προορισμό με άλλη πτήση. Γεύματα, καταλύματα και μεταφορές ισχύουν όπως προηγουμένως. Αν ενημερωθείτε για την ακύρωση της πτήσης εγκαίρως και σας δοθούν από την εταιρεία εναλλακτικές δυνατότητες μεταφοράς που δε θα διαφέρουν χρονικά από την αρχική συμφωνία, δε δικαιούστε άλλη χρηματική αποζημίωση. Σε αντίθετη περίπτωση, οι αποζημιώσεις ισχύον όπως προηγουμένως.

Οι αποζημιώσεις και επιστροφές πρέπει να καταβληθούν εντός 7 ημερών σε μετρητά, με τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον υπάρχει γραπτή συγκατάθεση του επιβάτη, με τη μορφή ταξιδιωτικών κουπονιών.

Καθυστέρηση

Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης, συμπεριλαμβανομένων και των έκτακτων πτήσεων charter, εφόσον έχουμε κάνει εγκαίρως check-in, από αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εκτός αυτής, προς ένα από τα αεροδρόμιά της και με εταιρεία της ΕΕ, και εάν η καθυστέρηση είναι

  • 2 και πλέον ωρών, για πτήσεις κάτω από 1500 χλμ.
  • 3 και πλέον ωρών για μεγαλύτερης απόστασης πτήσεις εντός της Ε.Ε.
  • 3 και πλέον ωρών, για πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χλμ. εκτός Ε.Ε.
  • 4 και πλέον ωρών, για πτήσεις πάνω από 3500 χλμ. εκτός της Ε.Ε.

δικαιούστε γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου (με δωρεάν πτήση, προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό ισχύει).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες αεροπορική εταιρεία της Ε.Ε. είναι υπεύθυνη για την καθυστέρηση πτήσης σε οποιοδήποτε σημείο ανά την υφήλιο μπορείτε να διεκδικήσετε έως και 4.150 SDR (ειδικό τραβηχτικό δικαίωμα, περίπου ίσο με 4.900 ευρώ) για συνακόλουθες ζημίες. Εάν η αεροπορική εταιρεία δε συμφωνεί με την απαίτηση, έχετε το δικαίωμα να προσφύγετε στη δικαιοσύνη.

Αν οι αποσκευές σας χαθούν, καθυστερήσουν ή υποστούν μερική ή ολική ζημιά, μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση έως και 1.000 SDR, αν ταξιδεύετε με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Οι απαιτήσεις πρέπει να υποβληθούν γραπτώς εντός 7 ημερών από την επιστροφή των αποσκευών για τη ζημιά τους ή εντός 21 ημερών από την επιστροφή τους για την καθυστέρηση.

Έγγραφα που χρειάζεστε για να ταξιδέψετε στην Ευρώπη
Ταξιδιωτικά έγγραφα για υπηκόους χωρών της ΕΕ

Αν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ , δεν χρειάζεται να επιδείξετε την εθνική σας ταυτότητα ή διαβατήριο όταν ταξιδεύετε μεταξύ κρατών της ΕΕ που ανήκουν στον άνευ συνόρων χώρο Σένγκεν.

Έστω κι αν δεν γίνεται έλεγχος διαβατηρίων στα σύνορα εντός του χώρου Σένγκεν, συνιστάται να έχετε πάντα μαζί σας διαβατήριο ή ταυτότητα, ώστε, αν χρειαστεί, να μπορείτε να αποδείξετε ποιος είστε (π.χ. αν σας το ζητήσει η αστυνομία, όταν επιβιβάζεστε σε αεροπλάνο κ.λπ.). Οι χώρες Σένγκεν της ΕΕ έχουν τη δυνατότητα να θεσπίζουν εθνικούς κανόνες που μπορεί να σας υποχρεώνουν να έχετε μαζί σας έγγραφα ταυτοποίησης όταν βρίσκεστε στην επικράτειά τους.

Οι άδειες οδήγησης, οι ταχυδρομικές και τραπεζικές κάρτες καθώς και οι φορολογικές κάρτες δεν γίνονται δεκτές ως έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα ή ως αποδεικτικά στοιχεία ταυτότητας.

Σύμφωνα με τους κανόνες Σένγκεν, σε εξαιρετικές περιστάσεις, όταν έχει εντοπιστεί απειλή για τη δημόσια πολιτική ή την εθνική ασφάλεια, τα κράτη μέλη επιτρέπεται να επανεισαγάγουν προσωρινούς συνοριακούς ελέγχους.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας την ταυτότητα ή το διαβατήριό σας όταν ταξιδεύετε στις χώρες αυτές. Έχετε επίσης υπόψη ότι ακόμη και υπό φυσιολογικές συνθήκες μπορεί να σας ζητηθεί να επιδείξετε ένα από τα έγγραφα αυτά.

Ο άνευ συνόρων χώρος Σένγκεν περιλαμβάνει τα εξής κράτη:

Αυστρία | Ουγγαρία | Νορβηγία | Βέλγιο | Ισλανδία | Πολωνία | Τσεχική Δημοκρατία | Ιταλία | Πορτογαλία | Δανία | Λετονία | Σλοβακία | Εσθονία | Λιχτενστάιν | Σλοβενία | Φινλανδία | Λιθουανία | Ισπανία | Γαλλία | Λουξεμβούργο | Σουηδία | Γερμανία | Μάλτα | Ελβετία | Ελλάδα | Κάτω Χώρες

Ωστόσο, έχετε ακόμα την υποχρέωση να επιδεικνύετε έγκυρη ταυτότητα ή διαβατήριο όταν ταξιδεύετε από και προς τη Βουλγαρία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Κροατία, την Κύπρο και τη Ρουμανία. Οι χώρες αυτές, αν και μέλη της ΕΕ, δεν ανήκουν στον άνευ συνόρων χώρο Σένγκεν. Προτού ταξιδέψετε, ενημερωθείτε για τα έγγραφα που πρέπει να έχετε μαζί σας όταν ταξιδεύετε από τη χώρα σας σε άλλη χώρα της ΕΕ που δεν ανήκει στον χώρο Σένγκεν.

Τα δικαιώματα σας όταν ταξιδεύετε με Πλοίο
Ακύρωση του εισιτηρίου από τον επιβάτη

Σε περίπτωση ακύρωσης του εισιτηρίου σας, δικαιούστε να σας επιστραφεί μέχρι και 100% το πόσο της αρχικής τιμής, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσής του. Συγκεκριμένα, έως 12 ώρες το ποσό επιστροφής είναι 50%, έως 7 ημέρες 75%, έως 14 ημέρες 100% και σημειώνεται ότι ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας.

Ακόμη, στις παραπάνω περιπτώσεις ακύρωσης επιστρέφονται οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ, και εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

Ακύρωση ταξιδιού

Με υπαιτιότητα της εταιρείας ο επιβάτης δικαιούται να λάβει πλήρη αποζημίωση ή άλλες αντισταθμιστικές παροχές κατ’ επιλογή του εφόσον: Δεν ενημερώθηκε μία εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή δεν ενημερώθηκε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθήθηκε με άλλο μέσο στον προορισμό του εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.

Λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου ο επιβάτης δικαιούται: Να ενημερωθεί εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσει να προωθηθεί στον προορισμό του με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσει και να του επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Εφόσον δεν προωθηθεί στον προορισμό του ή δεν υπαναχωρήσει, δικαιούται να του χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση. Να λάβει χρηματική αποζημίωση διπλάσιας της τιμής εισιτηρίου επιβάτη, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθηθεί στον προορισμό του εντός 24 ωρών.

Καθυστέρηση του πλοίου
  • Καθυστέρηση Αναχώρησης: Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω υπαιτιότητας του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται: να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος (εάν υπάρχει) ή να του παρασχεθεί πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Να λάβει αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το μέγεθος του χρόνου καθυστέρησης. Να λάβει αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη καθώς και επιστροφή της τιμής εισιτηρίου του οχήματος, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκε στον προορισμό του εντός 24 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου.
  • Καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: Σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας δικαιούται: Να υπαναχωρήσει και να επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή να συνεχίσει το ταξίδι του και να λάβει αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το μέγεθος του χρόνου καθυστέρησης.
  • Διακοπή του ταξιδίου: Σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου και εφόσον δεν προωθήθηκε στον προορισμό του και δεν άσκησε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, ο επιβάτης δικαιούται: Να του χορηγηθεί τροφή και κατάλυμα, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής του μέχρι τη συνέχιση του ταξιδίου ή να λάβει αποζημίωση διπλάσια του ναύλου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.
  • Απώλεια πλοίου Ανταπόκρισης: Σε περίπτωση που καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και ο επιβάτης χάσει την ανταπόκριση για την συνέχιση του θαλάσσιου ταξιδιού, τότε δικαιούται: να προωθηθεί με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό του με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα όμως έχει ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή του. Nα του προσφερθεί τροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεται να αναχωρήσει την επόμενη ημέρα.
Οι τιμές στις καντίνες των πλοίων

Οι επιβάτες που μετακινούνται με πλοία εσωτερικών γραμμών μπορούν να αγοράζουν από τα κυλικεία των πλοίων τα παρακάτω προϊόντα, στις ακόλουθες προκαθορισμένες τιμές:

  • Εμφιαλωμένο νερό 0.50l (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0.35 ευρώ.
  • Εμφιαλωμένο νερό 0.75l (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0.50 ευρώ.
  • Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί (ψημένο ή άψητο) 1.35 ευρώ.
  • Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί (ψημένο ή άψητο) 1.15 ευρώ.
  • Καφές ελληνικός μονός 1.20 ευρώ.
  • Καφές γαλλικός φίλτρου μονός 1.20 ευρώ.
  • Καφές εσπρέσο μονός (ζεστός ή κρύος) 1.35 ευρώ.
  • Καφές στιγμιαίος μονός – τύπου φραπέ κ.λπ. (ζεστός ή κρύος) 1.20 ευρώ.
  • Τσάι (ζεστό ή κρύο) 1.20 ευρώ.

Πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία, στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση προϊόντα και οι τιμές τους . Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με αυτές των τιμοκαταλόγων